You don’t have to go fast.....you just have to go

 

Slowrunzutphen wordt binnenkort Slowjog! Nieuwe naam, nieuw logo, maar nog steeds bewegen met plezier!

Slowrunnen/slowjoggen is inmiddels al een aardig bekend concept in Zutphen e.o. Het is speciaal voor vrouwen, die graag (weer) willen gaan bewegen. Denk jij dat jij niet kunt (hard)lopen? Je bent niet de enige. Met jou vele andere vrouwen. Misschien omdat je lange tijd hebt stil gezeten, je niet sportief bent of omdat je overgewicht hebt. Maar geloof mij…….jij kunt dit! Wil jij je ook graag fantastisch gaan voelen, zowel innerlijk als uiterlijk, maar heb jij voor jezelf altijd een excuus? Ga dan SlowJoggen!

Het uitgangspunt van slowjog is en blijft: bewegen is voor iedereen!

IMG_6414
IMG_2152

Slowjoggen is vanuit een ontspannen basishouding leren lopen. Dit door middel van looptechnieken (benen, armen) en ademhalingsoefeningen. Het slowjoggen gaat geheel in jouw eigen tempo. Zodat het voor iedereen toegankelijk is. Je leert luisteren naar jouw lichaam, zodat jij je eigen grenzen aan kunt geven. Samen met een groep vrouwen die allemaal vanaf hetzelfde punt starten en hetzelfde doel hebben: je fitter voelen, je hoofd leegmaken, je mindset veranderen, sporten fijn gaan vinden………..

We doen het samen! Geen schaamte, geen prestatiedruk, laagdrempelig, maar vooral veel plezier. Heel veel plezier! We werken naar een haalbaar doel voor jou. En vergeet niet......iedereen is verschillend.

Waarom SlowJog?

De basis van SlowJoggen is een goede loophouding. Bij SlowJoggen gaan we proberen te lopen op de neusademhaling. Deze ademhaling functioneert als een natuurlijke rem. Het zorgt ervoor dat je niet over je eigen grenzen gaat en je de aandacht bij jezelf houdt. Je leert op die manier luisteren naar je eigen lichaam.

De les bestaat uit: een warming up, powerwalken, ontspannings oefeningen,  slowjoggen, spierversterkende oefeningen tussendoor en een cooling down.

De voordelen

  • Je bouwt rustig conditie op
  • Je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam
  • Geen prestatiedruk of moeten
  • Laagdrempelig
  • Genieten van het bewegen
  • Je gaat lopen op vetverbranding
  • Aanmaak van feel good stofjes in je hoofd
  • Alleen vrouwen zoals jij en ik
  • Geschikt voor alle leeftijden

De mogelijkheden

10-weekse cursus

De basis van de 10-weekse cursus is plezier en ontspanning. Samen met een fijne groep vrouwen de lol in bewegen (her) ontdekken. Looptechniek, armtechniek, oefeningen, core stability en vooral ademhalingsoefeningen om ervoor te zorgen dat jij ontspannen gaat lopen. Afstand en gelopen tijd zijn geen doel op zich bij SlowJoggen. Voorop staat het plezier. Heb jij plezier in bewegen dan blijf je ook doorgaan met bewegen.

Na de 10-weekse cursus

Je wilt door blijven lopen na de 10-weekse cursus? Dan is aansluiten bij een SlowJog groep een goed idee. Samen regelmatig lopen op een vast moment is een goede stok achter de deur. Je weet dat jouw loopvriendinnen er ook staan, jou motiveren om er samen tegen aan te gaan. Er zijn meerdere loopmomenten in de week.

Personal training

Liever leren SlowJoggen in een persoonlijk traject? Of vind je het nog spannend om mee te rennen in een groep, maar wil je wel graag starten? Dat kan ook. Samen kijken we naar jouw persoonlijke wensen en gaan we werken aan jouw doelen. In overleg kiezen we de dagen en tijdstippen die jou het beste uitkomen. Het gesprek is altijd vrijblijvend.

Powerwalking

Powerwalken is een prachtige manier van bewegen welke voor veel mensen zeer toegankelijk is.
Het is een intensieve manier van bewegen, waarbij je in een stevig tempo wandelt en je je armen intensief meebeweegt. Tijdens het powerwalken houd je altijd 1 voet aan de grond, waardoor het minder belastend is voor je gewrichten. Vind jij gewoon wandelen te langzaam, maar gaat hardlopen te snel? Ga powerwalken! Powerwalken is het nieuwe joggen!